Minden olyan, mint régen, de érzetre mégsem olyan. Megmagyarázom. Ugyanúgy telnek a napjaim,
mint eddig máskor is, de az a tény, hogy az utolsó tanévemet nyúzom, és azt se végig, teljesen
kifordított önmagamból. Persze itt most csak a munkához, a tanításhoz való viszonyomról beszélek.
Ahogy elkezdődött a tanév, egyre inkább nem ismerek magamra, annyira türelmetlenül várom a végét.
Ehhez az is hozzájárul, hogy minden nap látom, milyen szépen nő, fejlődik, okosodik, ügyesedik a
kisunokám, és mennyire egyedül van a lányom, akinek egy perce sincs, hogy kikapcsolódjon, hogy
megpihenhessen. Természetesen van egy szerető társa, de mint tudjuk, a home office-nak sosincs
vége. Nincs az, mint az irodában, hogy felállsz és hazamész, ha végeztél.
Szóval már nagyon várom, hogy letehessem a lantot, és mehessek ki hozzájuk, hogy végre a sajátjaimmal
törődhessek. Már írtam, hogy legalább fél évig én leszek Lilykével, hogy ne kelljen egy éves korában
bölcsibe mennie. Tolom az időt, hogy minél hamarabb érkezzen el a nagy nap.
Azt is tudjátok, hogy milyen gyerekek közt dolgozom. Öröm nincs benne már régóta, ha lenne, talán
nem várnám ennyire a "felszabadulásomat".
Fordítani nagyon nincs kedvem, de ez nem a mostani helyzetemmel függ össze. Mivel mindig csak
azokat a sorozatokat és filmeket láttam, amin épp munkálkodtam, a fordítás elmaradásával, elmarad
Ázsia is mellőlem. És mivel az utóbbi nyolc-kilenc évemet nagyjából a fordítás és Ázsia töltötte ki,
a fennmaradó űrbe most beletolakodtak olyan dolgok, amiknek eddig nem jutott hely, de a legtöbb időt
a lányommal és Lilykével töltöm, videózunk.
Lilyke 8 és fél hónapos nagylány lett. Épp most tanulja a négykézláb mászást. Még haladni nem tud, de
már felhúzza magát a térdére és a kezére. Két fogacskája van alul, de már fent is készülődik kibújni
egy-kettő. Nem tudom írtam-e, hogy hat hónapos korában nem engedte be a kanalat a szájába, amikor
az almapépet adta volna neki a lányom. Próbálkoztunk többféle pépes étellel, hátha nem a kanállal, hanem
az almával van baja, de egy hét után, már látható volt, hogy a pépes étel projektből nem lesz semmi.
Már akkor összeszorította a száját, ha látta, hogy a tálkájával közelednek felé, kanál se kellett hozzá.
Maradt a másik, a nálunk még nem annyira ismert módszer, a BLW, vagyis a falatkás hozzátáplálás. A
lányom félt tőle, azért is akarta péppel etetni Lilykét, ahogy én is tettem annak idején, de most nem
maradt más hátra, gyorsan bele kellett tanulnia a falatkás hozzátáplálásba. Szigorú szabályai vannak,
ugyanis itt a szülő a gyerek elé teszi az ételt, és nem etetheti. A gyermekek ösztönösen tudják, hogy
mennyit tegyenek a szájukba, és ösztönösen "megrágják" az ínyükkel az ételt. Ez velük születik. A
Szülőnek annyi a dolga, hogy olyan falatkákat tegyen eléjük, amit jól meg tudnak fogni (minden kajához
van felszeletelési útmutató) és fog híján az ínyükkel is el tudnak majszolni. Ennél a módszernél a
szülő(k) együtt eszik a gyermekével, hogy a gyermek leutánozhassa. Ugyanazt, és ugyanúgy (kézzel,
a felnőttek számára ízetlenül, hiszen se só, se cukor nincs az ételben) esznek mindannyian, akik
körbeülik az asztalt, ugyanis a gyermekek szokása, hogy a szülők tányérjából is csemegéznek. Ez alól
Lilyke se kivétel. Természetesen később megismerkednek majd a kanállal is.






